Log in to view video content

Transcript

氯化鈉是眾生作孽的主因,沒有鹽就無法作孽,因此動物都需要吸收鹽分,方能辨識或思維。
有些人缺乏這種觀念,誤認為清淡的飲食才能使身體健康,但到了年老的時候都患了老人痴呆症。
目前科學家證實了飲食清淡其實正是造成老人痴呆的主因,以前的老人很少罹患老人痴呆症,為什麼呢?
因為他們在白天忙於農事之後急於補充鹽分,所以他們不會吃太清淡的飲食,因此不會罹患老人痴呆症。
現在的老人就不一樣了,因為年輕時怕得到高血壓,所以飲食盡量的清淡,由於長期缺乏氯化鈉的補充,老年之後就無法作孽、思考,到最後都成了老人痴呆症的患者。
Past 31 days
Total Visit: 1
There is 1 fact-checking reply to the message
murmur mark this message contains misinformation
originally written by Zzzz
1. 攝取太少氯化鈉、血液中鈉離子太低,會導致「低血鈉」,產生「譫妄」的症狀,包括意識不清、注意力不集中,甚至昏迷,但這跟失智症的病因不一樣。

2. 傳言說「吃太少鹽會導致失智症」。但醫師指出,吃太多鹽反而會導致血壓升高,增加腦中風的機率,而腦中風是造成失智症的原因之一。

References

台灣事實查核中心
https://tfc-taiwan.org.tw/articles/3822

The content above by Cofacts message reporting chatbot and crowd-sourced fact-checking community is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA 4.0), the community name and the provenance link for each item shall be fully cited for further reproduction or redistribution.

Add Cofacts as friend in LINE
Add Cofacts as friend in LINE
LINE 機器人
查謠言詐騙