This reply
Lin mark this message contains misinformation
originally written by Lin
經濟部表示「解決再生能源間歇性,在技術上不是問題」,可透過快速起停新型燃氣機組、抽蓄水力、自動需量反應、電池儲能等輔助服務來確保發電可靠度。歐盟甫於5月27日提出經濟復甦計畫「新世代歐盟」(Next Generation EU)草案,強調歐盟綠色新政將作為復甦策略,以促進再生能源計畫,尤其是風力,太陽能與啟動歐盟潔淨氫能為計畫重點。發展綠能已成為未來全球經濟復甦的重點,不宜再以再生能源不穩定作為拖遲發展綠能的藉口。

再生能源除了發電不排碳、無空污,推動再生能源更為國內創造經濟成長新動能,促成太陽光電、風力發電、節能、綠建築、智慧電網等綠能科技與產業的快速發展。同時,在Apple、Google等國際⼤廠要求下,綠電已經成為台灣產業在國際供應鏈生存的必要元素,擁有充足的綠電才是提高國際競爭⼒的重要關鍵。

References

https://www.moea.gov.tw/MNS/populace/news/News.aspx?kind=9&menu_id=22333&news_id=89917

The content above by Cofacts message reporting chatbot and crowd-sourced fact-checking community is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA 4.0), the community name and the provenance link for each item shall be fully cited for further reproduction or redistribution.